ПозвонитьПозвонить
Viber BotViber Bot
Telegram BotTelegram Bot
InstagramInstagram

Частина сьома: Використання сили звуку нашими предками


У попередній статті наша вокальна школа знайомила вас із цілющим впливом певних звуків та їх поєднань, які застосовуються у Східній медицині. А чи знали наші предки-слов’яни про цілющу силу звуку, і чи використовували вони її?
Безперечно, так! Доказом цього є фольклорний вокал, заняття яким включають «ланцюгове дихання». У його основі лежить як вміння створювати безперервний звук, а й здатність збільшувати тривалість видиху, повноту і глибину вдиху, які зростають відповідно до використання черевного (нижнього) типу дихання. Уроки вокалу, в ході яких освоюється ланцюгове дихання, дозволяють «включити» той тонкий слух, яким ми не користуємося у повсякденному житті: вміння відчути дихання іншої людини та зрозуміти, коли їй необхідно вдихнути, щоб це не сталося одночасно з тобою і не призвело до переривання звучання.

Заняття вокалом у хорі відновлює вільне дихання на рівні підсвідомості, покращує загальний фізичний стан та дає чудовий результат на психологічному рівні, а саме змінює погляд на проблеми: ті проблеми, які раніше здавалися людині нерозв’язними та сильно турбували, втрачають свою гостроту.

Мелодія старовинних народних пісень, іноді побудована всього на двох-трьох нотах, надзвичайно різноманітна та вражає своєю красою. Вона гармонізує зовнішній та внутрішній стан людини. У нашому фольклорі є багато так званих «нерівних» пісень, у яких темп може переходити від мінімуму до максимуму та навпаки. При виконанні таких пісень вокаліст робить надзвичайно ефективну дихальну гімнастику, що знімає хронічну м’язову напругу.

Є в нашому фольклорному співі і особлива манера вилучення звуку: під час співу звук ніби посилається у простір, а губи розтягуються у посмішці. Від цього звук стає вільним та чистим. А зовнішня усмішка незабаром стає частиною особи виконавця.

Дія зовнішнього звуку також активно застосовувалося нашими предками. «Немічного» садили в центр кола і водили навколо нього хоровод. «Хвора» вважалася (сучасною мовою) збоєм біонергетичних ритмів. Тому хворий мав перебувати у центрі звукового впливу, де його максимально захоплює своєю вібрацією простір. Наші пращури робили це без жодних наукових підтверджень – на рівні інтуїції. І лише у наш час користь такої техніки отримала підтвердження.

понеділок лютий 7th, 2022
Category: Статті