ПозвонитьПозвонить
Viber BotViber Bot
Telegram BotTelegram Bot
InstagramInstagram

Естрадний вокал


Естрадний вокал за своїм звучанням знаходиться між академічним (класичним) і народним. Завдання естрадного виконавця – пошук свого власного звуку, своєю оригінальною, характерною, легко впізнаваною манери співу і сценічного образу.В естрадному вокалі, на відміну від академічного і народного, важлива чітка дикція, оскільки слова є однією зі значних складових гарної пісні. З тієї ж причини, в естрадних піснях набагато частіше зустрічаються важкі для виспівування фрази, що вимагають швидкої зміни дихання, в той час як в академічних і народних піснях, часто, текст більшою мірою адаптується під музику.В естрадному вокалі поєднується техніка академічного вокалу, народного співу, а також ряд специфічних прийомів, характерних для естради.У наш час, щоб домогтися конкурентоспроможності, потрібне володіння досить широким діапазоном технічних прийомів. Кожна “фарба” голосу вимагає методичного тренування.Прийоми, застосовувані в естрадному вокалі:РозщепленняПрийом співу, при якому до чистого звуку домішується певна частка іншого звуку, нерідко представляє з себе немузичний звук, тобто шум. Один дихальний потік як би розщеплюється на два. До розщеплення можна віднести деякі прийоми народного співу (наприклад, «горловий спів» народів Азії), а також широко відомі субтон і драйв.ДрайвОдин з найважливіших в арсеналі рок-вокалістів – прийом розщеплення “драйв” (його підвиди: грального, рев, хрипкий голос, дез-вокал і т.д.).СубтономСпів з придихом. Приклади цього прийому можна почути в джазі і поп-музиці, наприклад, у Tony Braxton, Cher або Tanita Tikaram.ГлісандоТакож відомий як “слайд”. Плавний перехід з ноти на ноту.ФальцетСпів “без опори”. Дозволяє розширити діапазон в бік високих нот. Нерідко зустрічається в джазі і поп-музиці.ЙодльПолягає в різкому переході з співу “на опорі” на фальцет. В сучасній музиці широко використовується такими виконавцями, як Dolores O’Riordan (Cranberries), Alanis Morissette, Billie Myers і багатьма іншими.З деяких пір набув поширення так званий “зворотний йодль”, що полягає, як неважко здогадатися, в різкому переході з фальцету на “опору”. Приклади виконання цього прийому можна знайти, до наприклад, в піснях Linda Perry (4 Non Blondes).ШтробасЦе дуже низькі ноти, які неможливо заспівати нормальним голосом. Звук дуже специфічний, тому в музиці використовується рідко. Наприклад, у Britney Spears – в “Oops, I did it again”.З точки зору розвитку і реалізації природних голосових даних людини, оптимальним порядком є ​​спочатку постановка голосу (актуальна для будь-яких видів вокалу), потім – освоєння відповідних для Вас прийомів естрадного вокалу, і найважливіше – формування Вашого унікального, впізнаваного голосу, характерною манери співу і сценічного образу.При правильній постановці навіть невеликий голос може звучати сильно …Розмовної манерою співу користуються всі. Народну манеру співу зазвичай називають “білим звуком”, “відкритим співом”, на противагу прикритому звучанні голосу в академічній манері. Прикривання звуку, яким людина зазвичай від природи не володіє, дає можливість співакові отримати вирівняний (за тембром і силою звучання) двухоктавний (і більше) діапазон змішаного звучання з плавним переходом від грудної частини діапазону до головного. Хто вміє прикривати, той зуміє і відкрити. Але той, хто співає тільки відкритим звуком, ніколи прикрити не зможе.Часто мимоволі, а часом і свідомо багато наслідують улюбленим естрадним виконавцям, сліпо копіюючи їх манеру співу. Далеко не всім це йде на користь. Народження красивого співочого голосу для одних – щаслива несподіванка, а для інших – довга й кропітка праця.Кожну людину, що володіє досить хорошим слухом і розвиненою музикальністю, можна навчити співати.

Муза-дійсно надихає!

субота листопад 30th, 2019
  • 0
Category: Статті