У навчанні співаків головну роль грає, звичайно ж, викладач по вокалу.  Він навчає техніці співу, займається постановкою голосу.  Але кожна музична школа в Києві крім вчителя вокалу має свого концертмейстера – піаніста, який акомпанував на уроках вокалу.

Хороші концертмейстери на вагу золота.  Досвідчені співаки борються, щоб роздобути справжнього професіонала.  І навіть не для того, щоб вдало проходили концерти, коли виконувати музичний твір слід під акомпанемент рояля.  А для плідної закулісної роботи – відточування співочої майстерності.  Наприклад, легендарної Марії Каллас, наполегливо шукали концертмейстера, що має залізне терпіння.  Адже вона по сотні разів могла репетирувати один пасаж, доводячи його до досконалості.

Хороший концертмейстер має величезне значення не тільки для професійних співаків.  Його повинна обов’язково мати школа вокалу для початківців.  Він працює над фразуванням, розставляє акценти, допомагає сприйняти твір як єдина структура, що мають обсяги, спади, зав’язки, кульмінації.  Інакше кажучи, вчить мислити музично.

Педагог-піаніст

Концертмейстером може бути просто піаніст за освітою і покликанням.  Але їм може бути і педагог вокалу.  Поєднання ідеального вокального слуху, музичної освіти та відмінна техніка виконання дає чудовий результат в навчанні вокалу.  Учитель з вокалу, відмінно грає на роялі / фортепіано – відмінне рішення, коли потрібно замінити концертмейстера на заняттях або концерті.  Але в принципі, краще, якщо курси вокалу ведуть дві людини – педагог і піаніст.  Адже увагу педагога повинно бути направлено на голос і виконання учня, а під час гри на інструменті, повністю зосередити його на вокалі важко.  Деякі деталі можуть вислизнути від слуху і залишитися не опрацьовані з учнем.

п'ятниця грудень 18th, 2020
Category: Статті